Når forskning er skikkelig gøy

… eller ikke.

Noen ganger innebærer forskning å gjøre ting som er skikkelig, skikkelig, skikkelig kjedelige. Tro det eller ei.

For øyeblikket er en av mine viktigste oppgaver i livet (andre pri etter å holde meg selv levende) å gå gjennom bokser med glasslides med cellesnitt, fjerne limrester og fingeravtrykk og sette på en hvit lapp med akkurat den samme informasjonen som står på glasset fra før av.

Jeg 400 glasslides, og etter tre timer er jeg ferdig med 1/6. wp-1466616504330.jpgBoks med slides før. 

Prosess med skraping, tørking og påsetting av lapper. 

wp-1466616500955.jpgEtter. 

Så… ja, det hele virker ganske meningsløst. MEN; for å få et publiserbart resultat må jeg analysere alle cellesnittene, for å analysere alle cellesnittene må jeg ta bilde av de, for å ta bilde av de må jeg ta bort limrester, tørke av fingeravtrykk og sette på en hvit lapp. Så hvis jeg prøver å få litt perspektiv på det er jo dette en sinnsykt viktig jobb, men det er bare så KJEDELIG!

Derfor gjør jeg helst alt annet akkurat nå, som for eksempel å skrive om hvor kjedelig det er på bloggen.

 

 

Leave a Reply

