Tilbake på kontoret

Jeg kom tilbake fra India i starten av mars og hoppet rett på ferdighetskurs i kariologi. For nå er jeg offisielt odontologistudent på fulltid igjen! Det er litt vemodig og skremmende å være ferdig med forskningsåret, men også ganske fint å få tilbake hverdagen med forelesninger, lunsj med klassen og å fortsette å lære om tenner.

De siste månedene har jeg lært med å borre fine hull i plastikktenner, legge fyllinger og pusse de. I tillegg har vi hatt et mikrobiologikurs der jeg innså at håndhygienen min kanskje ikke er helt på topp, og at det å sprite hendene faktisk er en kunst. Mer om det senere.

wp-1466497435141.jpgEn stor og en liten fylling fra ferdighetskurset. Begge ble underkjente, så jeg fikk de med meg hjem. Vurderer om de skal få en plass i smykkeskrinet mitt. 

Nå i sommer har jeg fått et stipend fra forskerlinjen for å kunne jobbe med prosjektet. I går fikk jeg lønnslippen på 25 000,-. Dette er første gang på 9 år at jeg ikke har hatt en normal sommerjobb, og det føles litt merkelig. Her må jeg styre dagene og arbeidsoppgavene mine selv, jeg grøsser på ryggen når jeg sier det, men jeg føler meg nesten litt voksen.

Men nå er jeg altså tilbake på min kjære kontorplass. De som kjenner meg vet at jeg mangler ordenssans. Etter bare én dag ser kontoret slik ut:

wp-1466499083415.jpgwp-1466497443073.jpg

Wish me luck.

 

2 thoughts on “Tilbake på kontoret

Leave a Reply

